Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
-
- Membro Hi-Tech (Nível 10)
- Mensagens: 6510
- Registrado em: 12 Dez 2010, 11:47
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
Avvsilva, acredito que eu tenha falado porcaria, na europa não foi usado a multec 700, foi usado a L-Jetronic da Bosch já em 81, no Wikipédia tem algo falando sobre substituição do carburador por sistema EFI já no ascona B, mas não diz se foi a multec 700, pode ser que sim como pode ser que não.
Olhe esses sites...
http://www.ecuelectronics.co.uk/product ... LTEC-.html
http://www.ecuelectronics.co.uk/product ... LTEC-.html
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CAVA ... 27ca3ed9ce
Olhe esses sites...
http://www.ecuelectronics.co.uk/product ... LTEC-.html
http://www.ecuelectronics.co.uk/product ... LTEC-.html
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CAVA ... 27ca3ed9ce
Vinícius Ribeiro - Mecatronico.
EX - Monza GLS 93/94 2.0 E.F.I Alcool verde vivaldi.
Monza GLS 94/95 2.0 E.F.I Alcool Cinza Bartok 116cv.
EX - Monza GLS 93/94 2.0 E.F.I Alcool verde vivaldi.
Monza GLS 94/95 2.0 E.F.I Alcool Cinza Bartok 116cv.
-
- Membro Classic (Nível 7)
- Mensagens: 886
- Registrado em: 11 Mar 2008, 22:52
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
Você lembrou bem !!Eu nunca tinha atentado pra esse detalhe. :smt017 isso explica a não preocupação com o calor excessivoporém vale lembrar que o projeto EFI do monza é BEM antigo, e na europa onde o carro foi desenhado eles nunca deviam sofrer com aquecimento do módulo HEI.


-
- Membro Classic (Nível 7)
- Mensagens: 886
- Registrado em: 11 Mar 2008, 22:52
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
Especificações tecnicas do Vauxhall Cavalier MK2 . Tirado do site: http://www.mk2cav.com do qual sou membro :
TECHNICAL SPECIFICATIONS
SR 1981/82: 1600S OHC Varajet II carb, 90PS @ 5800rpm, 93lb/ft torque @ 3800rpm, max speed 106mph
4 speed gearbox, Brakes: 9.3" solid discs / 7.9" drums.
Exterior: two tone paint, rubber boot spoiler, silver bumper insert, alloy wheels.
Interior: Highland check Recaro badged seats black or beige trim, full instrumentation to include rev counter, voltmeter, oil pressure gauge, three spoke sports steering wheel, electric door mirrors.
SRi 1982/84: 1800i Bosch LE fuel injection, 115PS @ 5800rpm, 111.4lb/ft torque @ 4800rpm, max speed 116mph.
5 speed close ratio gearbox. Brakes: 9.3" Ventilated discs, uprated servo / 7.9" drums.
Interior and exterior spec as SR.
SRi 1984/86 1800i as previous spec plus:
5 speed ultra close ratio gearbox.
Brakes: As above
Exterior as previous spec plus: red bumper insert, red SRi logo on doors,
front air-dam, cross hatch grille, headlamp wash/wipe, alloy wheels now extra cost option.
Interior: Twill cloth sports seats, blue/grey or dark brown trim, revised instruments and steering wheel, tiltable steering column, oil pressure and voltmeter gauges replaced by warning lights.
SRi 1987 1800i Bosch L3 Jetronic fuel injection, 112PS @ 5600rpm, 116.5 lb/ft torque @ 3000rpm, max speed 115mph.
5 speed ultra close ratio gearbox.
Brakes: As above
Exterior as previous spec plus: body colour spoiler, side skirts, rear valance trim, revised air-dam, slatted body colour grille, clear indicator lenses.
Interior: Rallye Twill cloth sports seats, blue grey or brown/tan trim, tilt slide sunroof, rear seat belts.
SRi 1988 2.0i Bosch ML4 Motronic engine management, 115PS @ 5600rpm, 129.1 lb /ft torque @ 3000rpm, max speed 116mph.
5 speed close ratio gearbox.
Brakes: As above
Interior: As 1987 spec 1.8
Exterior: As 1987 spec 1.8
SRi 1301987/88 2.0i Bosch ML4 Motronic engine management, 130PS @ 5600rpm, 132.8lb/ft torque @ 4600rpm, 120mph+.
5 speed close ratio gearbox.
Brakes: 10.1" ventilated disc brakes, uprated servo, 7.9" drums.
Interior: As 1987 spec 1.8. 1988 - driver seat height adjuster, central locking.
Exterior: Front fog lamps, SR i 130 decals on doors and bootlid, alloy
wheels, oil cooler behind front grille, oval exhaust pipe.
TECHNICAL SPECIFICATIONS
SR 1981/82: 1600S OHC Varajet II carb, 90PS @ 5800rpm, 93lb/ft torque @ 3800rpm, max speed 106mph
4 speed gearbox, Brakes: 9.3" solid discs / 7.9" drums.
Exterior: two tone paint, rubber boot spoiler, silver bumper insert, alloy wheels.
Interior: Highland check Recaro badged seats black or beige trim, full instrumentation to include rev counter, voltmeter, oil pressure gauge, three spoke sports steering wheel, electric door mirrors.
SRi 1982/84: 1800i Bosch LE fuel injection, 115PS @ 5800rpm, 111.4lb/ft torque @ 4800rpm, max speed 116mph.
5 speed close ratio gearbox. Brakes: 9.3" Ventilated discs, uprated servo / 7.9" drums.
Interior and exterior spec as SR.
SRi 1984/86 1800i as previous spec plus:
5 speed ultra close ratio gearbox.
Brakes: As above
Exterior as previous spec plus: red bumper insert, red SRi logo on doors,
front air-dam, cross hatch grille, headlamp wash/wipe, alloy wheels now extra cost option.
Interior: Twill cloth sports seats, blue/grey or dark brown trim, revised instruments and steering wheel, tiltable steering column, oil pressure and voltmeter gauges replaced by warning lights.
SRi 1987 1800i Bosch L3 Jetronic fuel injection, 112PS @ 5600rpm, 116.5 lb/ft torque @ 3000rpm, max speed 115mph.
5 speed ultra close ratio gearbox.
Brakes: As above
Exterior as previous spec plus: body colour spoiler, side skirts, rear valance trim, revised air-dam, slatted body colour grille, clear indicator lenses.
Interior: Rallye Twill cloth sports seats, blue grey or brown/tan trim, tilt slide sunroof, rear seat belts.
SRi 1988 2.0i Bosch ML4 Motronic engine management, 115PS @ 5600rpm, 129.1 lb /ft torque @ 3000rpm, max speed 116mph.
5 speed close ratio gearbox.
Brakes: As above
Interior: As 1987 spec 1.8
Exterior: As 1987 spec 1.8
SRi 1301987/88 2.0i Bosch ML4 Motronic engine management, 130PS @ 5600rpm, 132.8lb/ft torque @ 4600rpm, 120mph+.
5 speed close ratio gearbox.
Brakes: 10.1" ventilated disc brakes, uprated servo, 7.9" drums.
Interior: As 1987 spec 1.8. 1988 - driver seat height adjuster, central locking.
Exterior: Front fog lamps, SR i 130 decals on doors and bootlid, alloy
wheels, oil cooler behind front grille, oval exhaust pipe.

-
- Membro Classic (Nível 7)
- Mensagens: 886
- Registrado em: 11 Mar 2008, 22:52
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
Amigo Vrsilva , interessante que os caras tinham IE com 4 bicos ,130 CV velocidade máxima 192 Km/h , discos de freios maiores 10.1 pol ,ajuste de altura no banco do motorista, rodas de liga-leve e radiador de oleo em 1988 !!! Hahahhahahaha !! Enquanto isso nas terras Tupiniquins ... :smt010



-
- Membro Hi-Tech (Nível 10)
- Mensagens: 6510
- Registrado em: 12 Dez 2010, 11:47
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
Esse cavalier é simplesmente lindo e fantástico, amo esses "monzas europeus"...
Vinícius Ribeiro - Mecatronico.
EX - Monza GLS 93/94 2.0 E.F.I Alcool verde vivaldi.
Monza GLS 94/95 2.0 E.F.I Alcool Cinza Bartok 116cv.
EX - Monza GLS 93/94 2.0 E.F.I Alcool verde vivaldi.
Monza GLS 94/95 2.0 E.F.I Alcool Cinza Bartok 116cv.
-
- Membro Classic (Nível 7)
- Mensagens: 886
- Registrado em: 11 Mar 2008, 22:52
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
X2 !!! :smt041vrsilva escreveu:Esse cavalier é simplesmente lindo e fantástico, amo esses "monzas europeus"...

- rafael_club
- Membro Classic SE (Nível 8)
- Mensagens: 1541
- Registrado em: 10 Fev 2013, 10:21
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
lindo cavalier sem duvidas,ja que não tem o negocio é mandar instalar.so n sei se da pra por o banco com regulagem de altura.
-
- Membro GL (Nível 2)
- Mensagens: 116
- Registrado em: 27 Jun 2011, 22:20
- Cidade:
- Estado: - SELECIONE --------
- Modelo: - SELECIONE --------
Re: Confiabilidade no Monza - O quanto você confia no teu
da sim so tera de adaptar doeu coloquei do vectra veja as fotos no minha assinatura